Od miesiąca jestem posiadaczem Nowej instalacji gazowej Elpigaz..zamontowanej w Seacie Toledo z silnikiem VW 1.8 monowtrysk. Silnik przed montażem pracował idealnie, zimny lub rozgrzany, także zadnych problemów z odpalaniem, odpalał na tak zwany "strzał"...Po montażu instalacji - mianowicie Viola Plus,attuator, parownik Vega itd...zaczeły się problemy! Komputer samochodu wyłapuje błędy,na benzynie pracuje nie równo, przebiera,gaśnie,zaś na gazie znacznie wzrastają obroty nawet do ok2200/min i nie spadają na tzw wolnych obrotach, ewentualnie wachają się między 1000-2000obr/min...Po zdjęciu klemy dodatniej (reset komp) z akumulatora problem znika jak by ręką odją! Ale nie na długo, po 2-3 dniach znowu to samo…
Pojechałem do warsztatu w którym montowałem instalacje (Zakład jest autoryzowany przez ELPIGAZ)powiedziano mi że dodatkowo trzeba założyć urządzenie które resetuje pamięć komputera w aucie, i w ten sposób pozbędziemy się problemu...Faktycznie po zomontowaniu takowego urządzenia objawy takie znikły,ale zaczęły sie inne problemy...Komputer w samochodzie zostaje pozbawiony zasilania i resetują się jego ustawienia wraz z innymi potrzebnymi danymi potrzebnymi do prawidłowej pracy jesnostki napędowej...Gdy odpalam silnik (zimny-na benzynie) mam wrażenie żę się rozleci,trwa to przez momęt, po chwili wszystko wraca do normy( przed założeniem tego urządzenia nie było takich objawów!) Z moich informacji jakie uzyskałem od elektromechanika, jest to niedopuszczalny błąd, aby zamontować urządzenie które to resetuje po każdorazowym wyłączeniu silnika pamięć komputera, gdyż może to spowodować uszkodzenie komputera!!! Powiedział mi też, że skoro komputer wyłapuje błędy związane z instalacją gazową, w warsztacie powinni szukać przyczyn dla czego powstają te błędy, ewentualnie zamontować inne urządzenie współdziałające z komputerem (może emulatory sondy lambdy lub wtrysku i wtedy komputer będzie zbierał tylko poprawne dane) A silnik będzie na gazie lub benzynie pracował poprawnie! Po zamontowaniu takowych urządzeń problem powinien zniknąć…Jednakże nie jestem pewien słuszności posiadanych wiadomości?
Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, Czy żeczywiście wiadomości które posiadam, są w 100% pewne!?
Niestety w dniu dzisiejszym byłem w warsztacie ponownie, gdyż po rozgżaniu silnika na maxa, i reste przestał pomagać...
Umówiłem się w warsztacie na czwartek...jestem cieka co będzie można z tym zrobić. !!!
Pozdrowionka... _________________ SEAT TOLEDO 1.8i GLX (Finland)
+LPG
Zupełnie zgadzam się z opinią Twojego elektromechanika. Uważam, że jeżeli samochód sprawował się normalnie przed założeniem instalacji, to tak też powinno być po jej założeniu. Serwis, który założył Ci tą instalację powinien zrobić wszystko by samochód jeździł normalnie po jej założeniu. Powinien odpowiednio dobrać instalację, nie doczytałem w Twoim poście, ale domyślam się że założyłeś sekwencję? Jeżeli Masz gwarancję na montaż to domagaj się ustawiania do momentu kiedy samochód będzie zachowywał się normalnie. Nie daj się zbyć gadaniem o urządzeniu resetującym komputer.
Mam wielu znajomych, którzy mają założone instalacje gazowe w różnych samochodach i nigdy nie słyszałem o urządzeniu do resetowania kompa. Osobiście w mojej Cordobie mam założoną zwykłą inst. mieszalnikową Tomasetto, mam przejechane 8000 km na gazie i nie mam większych problemów oprócz dziwnego wchodzenia samochodu na obroty przy czętsym zapalaniu motoru w krótkich odstępach.
Pozdrówka. _________________ Trusi
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja LPG-a błędy komputera ECU
Niestety to nie jest sekwensyjna instalacja ! Do monowtrysku nie stosuje się takiej! To jest tradycyjna II generacji !
Nie ma pojęcia co wymyślą w warsztacie....Ale mam nadziję że będzie dobrze!
Napewno się odezwę i powiem co i jak !!!
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja LPG-a błędy komputera ECU
posłuchaj swojego elekromechanika tam gdzie zakładali ci gaz prawdopodobnie zle dobrali typ albo czegos nie dodali przez trzy lata jeździłem c.c sporting tez monowtrysk i było super teraz mam cordobe 1,6 jedno punktowy wtrysk 94 r instalacjemieszalnikową zakładał poprzedni właściciel ma przejechane okołóo 10 tyś i jedyny problem to falowanie obrotów na benzynie raz na jakis czas po odpaleniu ale po przegazowaniu lub przejechaniu nastu kilosów znika problem komputer nie wykazuje zadnych błędów jedź do warsztatu i kaz im to zrobić albo niech ci zwracają kase i zabieraja ten szmelc a ty szukaj lepszego warsztatu bo w pewnym momencie bedziesz mieć silnik do remontu i nici z oszczednosci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - II generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.